Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

Share

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami

Mít dobře optimalizovaný web znamená být vidět ve vyhledávačích. Měl by to být cíl každých veřejně přístupných stránek, protože u nich chceme získat a zvyšovat návštěvnost. Jeho optimalizace je k tomu cesta. Schválně vynechávám sousloví "SEO optimalizace", protože člověk znalý problematiky ví, že se níže uvedenými kroky nepracuje jen SEO, ale také také se zlepšuje rating pro placenou propagaci atd.

  1. Titulek a popisek stránky - To nejmenší, co pro váš web můžete udělat při jeho spuštění je, že vyplnite titulek a popisek webu. Pro návštěvníky i vyhledavače by to měla být jasná informace o tom, co se na dané stránce nachází. Je to zároveň první věc, kterou návštěvník při vyhledávání uvidí a na jejím základě se většinou rozhoduje, jestli klikne na odkaz a stránku navštiví. Proto je důležité aby titulek stránek byl dostatečně atraktivní a relevantní.
    Ideálním popiskům webu by měla předcházet analýza klíčových slov.
  2. Obrázky - Pokud váše stránky obsahují obrázky, tak se rozhodně zaměřte na jejich správny popis a velikost. Pokud na web nahrajete obrázky, které zabírají mnoho místa, budou mít za následek zpomalení webu. Proto je důležite obrázky před nahráním na web optimalizovat a zmenšit jejich velikost.
    Pokud chcete od Google získat plusové body, tak převést obrázky do formátu Webp.
  3. Blog - Jestliže máte návštěníkům co říct, tak jim to řekněte. Důrazně se vyvarujte kopírování textů nebo celých článku z jiných, konkurenčních webů. Na místo toho buďte kreativní a dodejte vaším zákazníků originální obsah, který je bude zajímat a bavit. Pracujte na jejich osvětě.
  4. Výměna zpětných odkazů (linkbuilding) - Zpětný odkaz si představte jako doporučení na váš web. Čím více takových odkazů dostanete, tím více v očích Google vyrostete. Protože s každým kvalitním zpětným odkazem roste důvěryhodnost i hodnocení vašeho webu. Příklad kvalitního budováni zpětných odkazů může vypadat třeba takto:
    Máte web jako svatební fotograf a vaše kamarádka má web pro své svatební studio. Není nic jednoduššího, než se domluvit, že ona bude ze svého webu odkazovat na vás, jako fotografa, a vy naoplátku budete odkazovat na ní, jako na svatební studio. Pokud ale váš jiný kamarád má například web, který se věnuje virtuální realitě a nijak se svatebním focením nesouvisí, tak odkaz můžete také vyměnit, ale nebude mít tak silnou hodnotu jak z tématicky podobně zaměřených stránek.

Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Obsahový marketing

Jak zvýšit sledovanost videoprezentace?

V digitálním světě, kde konkurence o pozornost uživatelů je stále tvrdší, je důležité nejen…
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…