4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami
Mít dobře optimalizovaný web znamená být vidět ve vyhledávačích. Měl by to být cíl každých veřejně přístupných stránek, protože u nich chceme získat a zvyšovat návštěvnost. Jeho optimalizace je k tomu cesta. Schválně vynechávám sousloví "SEO optimalizace", protože člověk znalý problematiky ví, že se níže uvedenými kroky nepracuje jen SEO, ale také také se zlepšuje rating pro placenou propagaci atd.
- Titulek a popisek stránky - To nejmenší, co pro váš web můžete udělat při jeho spuštění je, že vyplnite titulek a popisek webu. Pro návštěvníky i vyhledavače by to měla být jasná informace o tom, co se na dané stránce nachází. Je to zároveň první věc, kterou návštěvník při vyhledávání uvidí a na jejím základě se většinou rozhoduje, jestli klikne na odkaz a stránku navštiví. Proto je důležité aby titulek stránek byl dostatečně atraktivní a relevantní.
Ideálním popiskům webu by měla předcházet analýza klíčových slov.
- Obrázky - Pokud váše stránky obsahují obrázky, tak se rozhodně zaměřte na jejich správny popis a velikost. Pokud na web nahrajete obrázky, které zabírají mnoho místa, budou mít za následek zpomalení webu. Proto je důležite obrázky před nahráním na web optimalizovat a zmenšit jejich velikost.
Pokud chcete od Google získat plusové body, tak převést obrázky do formátu Webp.
- Blog - Jestliže máte návštěníkům co říct, tak jim to řekněte. Důrazně se vyvarujte kopírování textů nebo celých článku z jiných, konkurenčních webů. Na místo toho buďte kreativní a dodejte vaším zákazníků originální obsah, který je bude zajímat a bavit. Pracujte na jejich osvětě.
- Výměna zpětných odkazů (linkbuilding) - Zpětný odkaz si představte jako doporučení na váš web. Čím více takových odkazů dostanete, tím více v očích Google vyrostete. Protože s každým kvalitním zpětným odkazem roste důvěryhodnost i hodnocení vašeho webu. Příklad kvalitního budováni zpětných odkazů může vypadat třeba takto:
Máte web jako svatební fotograf a vaše kamarádka má web pro své svatební studio. Není nic jednoduššího, než se domluvit, že ona bude ze svého webu odkazovat na vás, jako fotografa, a vy naoplátku budete odkazovat na ní, jako na svatební studio. Pokud ale váš jiný kamarád má například web, který se věnuje virtuální realitě a nijak se svatebním focením nesouvisí, tak odkaz můžete také vyměnit, ale nebude mít tak silnou hodnotu jak z tématicky podobně zaměřených stránek.