Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné výsledky jsou (téměř) nulové. Typickým příkladem jsou kampaně v obsahové síti, i když mají nastavený konverzní cíl. Reklamní bannery lidé buď ignorují (tzv. "bannerová slepota"), nebo používají AdBlock.
Jednoduchá obsahová kampaň od Seznamu
Jedním z příkladů obsahových kampaní je
Jednoduchá obsahová kampaň od Seznamu, která má omezené možnosti cílení, takže nemůžete například v případě prodeje automobilového příslušenství zacílit na lidi se zájmem o auta.
Může to vypadat jako chyba nebo dokonce hloupost, ale cílem Jednoduché obsahové kampaně je zobrazovat se a získávat prokliky od co největšího počtu potenciálních zájemců.
Cílení si Seznam provádí a upravuje sám, což se může zdát nebezpečné, provozovat reklamu bez jakéhokoliv podrobnějšího nastavení a bez kontroly. Vypadá to jako černá díra, ale předpokládá se, že na banner se střešním nosičem nebude klikat žena v domácnosti, která nevlastní automobil.
Konverze se nepropisují až v 90 % případů
Úspěšnost marketingové kampaně by se měla odvíjet od měřitelného výkonu. U zbožových srovnávačů a čistě konverzních kampaní je to jasné, ale v případě obsahových kampaní je měřitelnost náročná.
Dle informací přímo od Seznamu se v případě
Jednoduché obsahové kampaně konverze nepropisují až v 90 % případů. Pokud tedy spustíte takovouto kampaň, která vám začne brát kredit, ale neuvidíte výsledek, neznamená hned, že nefunguje.
Autor: Vojtěch Král